Panele dyskusyjne Ministerstwa Sportu i Turystyki

Program:

Część I. Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych – doświadczenia po pierwszym pełnym sezonie

Termin: 18.10.2019 r. godz. 14:00 – 15:30

  1. Prezentacja informacji związanych z funkcjonowaniem ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych
  2. Dyskusja z zaproszonymi gośćmi:

– reklamacje (tryb usuwania niezgodności);

– główne właściwości usług turystycznych;

– realizacja umowy o udział w imprezie turystycznej;

– niewypłacalność organizatorów turystyki;

– powiązane usługi turystyczne.

3.     Pytania od publiczności do uczestników debaty.

Moderator dyskusji: Dominik Borek – Zastępca Dyrektora Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki

Uczestnicy panelu dyskusyjnego:

– Marek Kamieński – Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych (OSAT)

– Krzysztof Piątek – Prezes Zarządu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki (PZOT)

– Hanna Zawistowska – dr hab. prof. SGH w Katedrze Turystyki Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (SGH)

– Maciej Nykiel – Prezes Zarządu Neckermann Polska

– Renata Mentlewicz – Dyrektor Biura Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego

Część II. Tworzenie regionów turystycznych w Polsce: niezbędny krok do rozwoju czy utopia?

Termin: 18.10.2019 r. godz. 15:30 – 17:00

1. Czy regiony turystyczne są w Polsce potrzebne?

2. Czego brakuje, aby ten proces przebiegał sprawnie?

3. Jakie są warunki niezbędne do podejmowania współpracy na poziomie lokalnym?

4. Jak przekonać partnerów, że warto działać pod jednym, spójnym szyldem?

5. Czy projekt „Polskie Marki Turystyczne” ma szanse realnie wpłynąć na zarządzanie i promocję turystyki w Polsce?

Moderator dyskusji: Ewa Pawlak-Lewandowska – Dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki

Uczestnicy panelu dyskusyjnego:

– eksperci marketingu turystycznego,

– członkowie Kapituły Projektu „Polskie Marki Turystyczne”,

– zarządcy marek-uczestnicy projektu „Polskie Marki Turystyczne”.

Prelegenci:

Ewa Pawlak-Lewandowska – Dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki

Dominik Borek – Zastępca Dyrektora Departamentu Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki

Marek Kamieński – Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych (OSAT)

Hanna Zawistowska – dr hab. prof. SGH w Katedrze Turystyki Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (SGH)

Krzysztof Piątek – Prezes Zarządu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki (PZOT)

Oferta turystyczna – ofertą dla organizatora wydarzeń?
Jakie są oczekiwania organizatorów wydarzeń wobec ofert, z których tworzą programy konferencji, kongresów, podróży motywacyjnych i nagrodowych czy wydarzeń integracyjnych. Jakie działania należy podjąć, jakie zadania zrealizować, żeby oferta turystyczna była ofertą dla turystyki biznesowej – mając na uwadze stereotyp, że popularność produktu, a tym samym jego atrakcyjność dla turysty indywidualnego, wyklucza atrakcyjność dla turysty biznesowego. Jakich narzędzi użyć w komunikacji i promocji takiej oferty. Na jakie wymaganie we współpracy z organizatorami turystyki biznesowej należy być przygotowanym.
Dobre praktyki w organizacji wizyt studyjnych dla organizatorów wydarzeń / turystyki biznesowej
Jak zaprezentować destynację, ofertę turystyczną organizatorom wydarzeń w ramach podróży studyjnych (fam tripów). Kiedy i dla kogo taką podróż warto organizować. Jak zbudować program. Jak przygotować program takiej wizyty, aby przyniósł oczekiwane rezultaty. Najczęściej popełniane błędy i najlepiej sprawdzające się rozwiązania w kontekście tego, czego oczekują uczestnicy takiego sposobu prezentacji oferty. Kiedy środki zainwestowane w podróż studyjną będą inwestycją, a kiedy tylko wydatkiem.

Kadry Turystyki
Godzina 14:00 – 15:00
Otwarta

„Połącz pracę z pasją podróżowania”
15:00 – 16:00

Zamknięta
„Kształcimy Kadry Turystyki”
dla nauczycieli szkół średnich i akademickich na temat zintegrowanego systemu kwalifikacji w turystyce

 strefa konsultacji dla biur podróży w temacie dofinansowania szkoleń dla ich branży.

Kup bilet

Informacje techniczne:

Czas trwania: 4 h

Termin: 18.10.2019 r. godz. 14:00 – 18:00

Cena: 295 PLN netto/os. lub 362,85 PLN brutto/os.

cena zawiera:

– materiały szkoleniowe,

– certyfikat po ukończeniu warsztatu.

Profil uczestnika:

Szkolenie skierowane jest do kierowników oraz pracowników działów sprzedaży, key account managerów i osób odpowiedzialnych za wyniki sprzedażowe w obiektach hotelowych, centrach konferencyjnych, ośrodkach wypoczynkowych etc.

Główne cele warsztatu:

Pozyskanie przez uczestników praktycznej wiedzy i umiejętności:

  • techniczne i uporządkowane planowanie zadań w czasie
  • znaczenie działań sprzedażowych dla wyniku finansowego hotelu
  • znaczenie predyspozycji i umiejętności handlowców w poprawie efektywności sprzedaży usług

Program:

Moduł 1. Funkcjonowanie działu sprzedaży obiektu hotelowego

  • planowanie zadań,
  • systemy CRM w sprzedaży hotelowej,
  • pozyskiwanie nowych leadów – metody oraz znaczenie new business dla wyniku finansowego obiektu
  • opieka i utrzymywanie relacji ze stałymi klientami

Czy istnieje jeszcze pojęcie „stałego klienta” w branży?

Jak wygląda utrzymywanie relacji ze stałymi klientami?

Co robić, by zainteresowanie naszym hotelem nie słabło?

Referencje – dbałość o pozytywne opinie

  • Social Media i Social Selling– definicja, znaczenie dla wizerunku obiektu, realne szanse na pozyskanie biznesu
  • prognozowanie i analiza wyników sprzedaży
  • zjawisko sezonowości – elastyczność cenowa i przewidywanie tendencji rynkowych
  • współpraca z innymi działami hotelu

Moduł 2. Osobowość sprzedażowa – ćwiczenie „10 najważniejszych aspektów prowadzenia sprzedaży”

Moduł 3. Plan dnia pracy Hotel Sales Manager w sezonie niskim i w sezonie wysokim

  • ćwiczenie praktyczne
  • dyskusja i podsumowanie wyników

Trener:

Ewelina Nalewajek

Absolwentka Wyższej Szkoły Hotelarstwa Gastronomii i Turystyki w Warszawie na kierunku Hotelarstwo i gastronomia. Doświadczenie zdobywała w trzy- i czterogwiazdkowych hotelach oraz ośrodkach szkoleniowych i konferencyjnych na terenie Polski.

Po 16 latach pracy w hotelarstwie swoje umiejętności w zakresie zarządzania zespołem handlowców, kreowania i prowadzenia wielokierunkowych działań sprzedażowych wykorzystuje obecnie w Agencji Eventowej PSI Conference&Events jako Dyrektor ds. Sprzedaży.

Sercem związana z branżą hotelarską – współpracuje z obiektami hotelowymi w charakterze organizatora i koordynatora wyjazdów integracyjnych, eventów i różnego rodzaju imprez dla pozyskanych przez siebie klientów w segmencie MICE.

Dzieli się swoim doświadczeniem, wiedzą i pasją z przedstawicielami działów sprzedaży branży hotelarskiej, by zwiększyć efektywność sprzedaży, planowania zadań, pozyskiwania leadów i osiągania zamierzonych celów sprzedażowych.

Link odsyłający: http://www.psi.waw.pl/

Organizator techniczny:

Link odsyłający: https://practicalevents.pl/

Kup bilet

  1. Warsztaty „Storytelling dla turystyki”

Informacje techniczne:

Czas trwania: 4 h

Termin: 18.10.2019 r. godz. 14:00 – 18:00

Cena: 330 PLN netto/os. lub 405,90 PLN brutto/os.

cena zawiera:

– materiały szkoleniowe,

– certyfikat po ukończeniu warsztatu.

Profil uczestnika:

Osoby mające w swoich obowiązkach zawodowych:

  • marketing i sprzedaż noclegów w obiektach turystycznych (hotele, pensjonaty, apartamenty itp.),
  • promocję atrakcji turystycznych (muzea, zamki, szlaki turystyczne, parki rozrywki, lokale gastronomiczne itp.),
  • pracę z turystą – przewodnicy turystyczni, animatorzy czasu wolnego,
  • pomoc turyście – punkty informacji turystycznej,
  • autorzy przewodników turystycznych i historycznych.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:

Efektem szkolenia będzie umiejętność szybszego i głębszego nawiązywania szeroko rozumianych relacji w biznesie turystycznym stosując do tego poznane metody narracji oraz przejście od zwykłego opowiadania do opowiadania świadomego, w którym opowiadający wie: co, kiedy i jak użyć konstruując wypowiedź złożoną z opowieści.

Firmy, a także zwykłe osoby, które wykorzystują opowieści – prawdziwe i nasycone emocjami – nawiązują głębszy kontakt ze swoimi klientami i odbiorcami niż ich konkurencja. Mimo, że wszyscy opowiadamy, mało kto robi to dobrze i wie, jak to robić. Opowiadający przykuwają uwagę.

Program:

  • Na czym można oprzeć opowieść w turystyce?
  • Jak i gdzie opowiadać opowieści turystyczne?
  • Jak tworzyć produkt turystyczny z użyciem storytellingu, by odpowiadał marzeniom osób planujących wypoczynek?
  • Rodzaje i schematy opowieści.
  • Antagonista i Protagonista – sposoby tworzenia głównych rywalizujących ze sobą postaci i ich reprezentacja w opowieści turystycznej.
  • Archetypy i związany z tym sposób snucia opowieści.
  • Metafory, epifory i anafory w języku opowieści.
  • Władanie czasem w opowieściach.

Trener:

Adam Pioch

Praktyk, autor wielu opowieści, współautor książek.

Wykładowca akademicki na studiach MBA uczelni: Yale University & WSB Wrocław, WSB Poznań, Uczelnia Łazarskiego (Architekci Marki), ASBiRO na kierunkach: Storytelling, Storytelling w biznesie, Architekci Marki, Marketing internetowy, Wystąpienia publiczne w biznesie.

Ponad 6500 godzin szkoleń, konsultacji i mentoringów w świecie biznesu. Marketingiem internetowym zajmuje się od 1994 r. Publikował w latach 1997-2000 kursy budowy stron www w gazetach komputerowych. Trener od 2006 r.

Certyfikaty: ACS – Zaawansowanego mówcy i ALS – zaawansowanego lidera – międzynarodowej organizacji Toastmasters International. Aktualnie Area Director w w/w organizacji.

Współautor kompendium wiedzy o marketingu internetowym pt. „Biblia e-biznesu 2” (rozdziały o storytellingu w biznesie i audycie stron www) – wydawnictwo Helion.

Autor opowieści w podręczniku do storytellingu pt. „Narratologia” – wydawnictwo PWN.

Organizator techniczny warsztatów:

Link odsyłający: https://practicalevents.pl/

Inne terminy szkolenia: https://practicalevents.pl/s/szkolenia/storytelling-dla-turystyki/

Pusta sekcja. Edytuj stronę aby dodać treść.

Polska Izba Turystyki

Godzina 11:00 – 12:00

• Turystyka szkolna i wypoczynek dzieci i młodzieży w świetle obowiązujących przepisów oświatowych i turystycznych” – konferencja dla nauczycieli, dyrektorów szkół i biuro podróży.

Godzina 13:30 – 15:00

• Podnoszenie kwalifikacji pracowników sektora turystyki – prezentacja programu szkoleniowego PARP dla MŚP z refundacją do 80%.

Konferencja – Indie: turystyczna współpraca biznesowa
Organizator merytoryczny – Wiadomości Turystyczne
Cel – przybliżenie oferty i możliwości współpracy biznesowej z partnerami indyjskimi
Uczestnicy konferencji – touroperatorzy oraz agenci sprzedający wyjazdy do Indii z perspektywą lepszego poznania i rozszerzenia tej aktywności biznesowej
Atrakcje turystyczne jako najważniejszy element sprzedaży oferty.
Bezpieczeństwo – profesjonalny sprzedawca umie rozwiać wątpliwości klienta.
Różnorodność kulturowa – atut czy kłopot.
Specyfika współpracy z podmiotami z Indii.

• Posiedzenie Rady Konsultacyjnej Izb i Organizacji Turystycznych
Spotkanie przedstawicieli izb, stowarzyszeń oraz innych organizacji branży turystycznej w celu wypracowania wspólnych działań dla rozwoju branży turystycznej w zakresie szeroko rozumianej turystyki przyjazdowej i wyjazdowej.
• Ochrona praw konsumentów, zakres ubezpieczeń i roszczeń turystów i pasażerów, obowiązki organizatorów, agentów i przewoźników.
• Czas pracy kierowców autobusów turystycznych, ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia turystycznych imprez autokarowych. Zakres odpowiedzialności organizatora i przewoźnika.

Kadry Turystyki

strefa konsultacji dla biur podróży w temacie dofinansowania szkoleń dla ich branży.

Kup bilet

Kurs animacji czasu wolnego w ośrodku wypoczynkowym

Informacje techniczne:
Czas trwania: 7 h
Termin: 19.10.2019 r. godz. 10:00 – 17:00
Cena: 150 PLN netto/os. lub 184,50 PLN brutto/os.
cena zawiera:
– materiały szkoleniowe,
– 2 certyfikaty po ukończeniu warsztatu: w języku polskim i angielskim,
– Gwarantowane kilkudniowe praktyki koordynowane przez trenerów Akademii Rainbow w ciągu roku od ukończenia kursu w ośrodku wypoczynkowym w Polsce (ośrodek zapewnia praktykantom nocleg i wyżywienie)

Opis kursu:
Zaśpiewasz, zatańczysz i narysujesz, a to wszystko w grupie równie otwartych, uśmiechniętych i pełnych energii uczestników jak Ty!

Masz min. 16 lat, myślisz o szukaniu ukrytych skarbów, toczeniu indiańskich bitew czy braniu udziału w sportowych olimpiadach i kosmicznych wyprawach?
A może bliższe jest Ci prowadzenie wieczornego karaoke czy porannego stretchingu?

To może być Twoja praca już w najbliższe wakacje!

Profil uczestnika:
Osoby chcące wykonywać zawód animatora hotelowego pracującego z dziećmi i/lub dorosłymi.
Osoby, które ukończyły 16 lat i chcą się rozwijać w animacji.

Program:

Moduł 1. Czym jest animacja?
• Jak zostać animatorem?
• Kim jest animator?

Moduł 2. Jak animować?
• Gry i zabawy grupowe,
• Animowanie dzieci – dni tematyczne,
• Międzynarodowe tańce i zabawy animacyjne dla dzieci i dorosłych,
• Organizowanie zajęć sportowych,
• Bezpieczeństwo podczas animacji,

Moduł 3. ABC animatora
• Rozwój psychiczny i fizyczny dzieci w wieku 4-12 lat, czyli jak nie zrobić krzywdy dzieciom.
• Jak zrobić wrażenie na Gościach w hotelu?

Trener:

Katarzyna Zygier

Współpracę z Rainbow rozpoczęła jako animatorka. Jej ogromne zaangażowanie w pracę oraz miłość do Włoch spowodowały, że szybko rozpoczęła pracę jako rezydentka. W sezonie zimowym pracuje jako trenerka w Akademii Animatorów, sezony letnie natomiast spędza na Sardynii opiekując się gośćmi Rainbow. W Akademii prowadzi zajęcia taneczne i ruchowe. Swoją pasją i zaangażowaniem porusza każdą grupę, a niebanalnymi pomysłami na animację zachwyca nawet doświadczonych animatorów.

Z TRADYCJĄ W PRZYSZŁOŚĆ – DESIGN THINKING o turystyce wiejskiej i agroturystyce, czyli warsztaty twórczych rozwiązywań, których celem będzie identyfikacja, analiza, rozpowszechnianie oraz wymiana wiedzy i dobrych praktyk z zakresu turystyki wiejskiej i agroturystyki, umożliwiających wypracowanie podstaw do utworzenia systemowego podejścia dla turystyki wiejskiej i agroturystyki w Polsce

Temat Odpowiedzialna Turystyka

Prelegenci:

Magdalena Szymańska – prezes Fundacji Go’n’Act, trenerka edukacji globalnej, edukacji międzykulturowej i edukacji dla pokoju; aktywistka w zakresie praw dziecka i  praw człowieka, podróżniczka (z mężem i córkami odwiedziła kilkadziesiąt krajów na czterech kontynentach). Założycielka i współkoordynatorka projektów z zakresu etycznej turystyki („Podróże a prawa dziecka”, „Zanim pomożesz, czyli o etycznym wolontariacie zagranicznym”); absolwentka Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Alicja Kosińska – kulturoznawczyni, podróżniczka, od 2013 roku działaczka na rzecz odpowiedzialnego wolontariatu zagranicznego, trenerka edukacji wielokulturowej. Koordynuje projekt Zanim Pomożesz (zanimpomozesz.pl) – o etycznym wolontariacie zagranicznym, realizowany przez Fundację Go’n’Act. Absolwentka stosunków międzykulturowych Azji i Afryki, na Uniwersytecie Warszawskim.

Informacje techniczne:
Czas trwania: 3 h
Termin: 20.10.2019 r. godz. 10:00 – 13:00
Rodzaj wydarzenia: otwarte

Program:

10.00 – 10.15   Otwarcie konferencji

10.15  – 11.00   „Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w turystyce” Maria Keller-Hamela, wiceprezeska Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

11.00 – 11.30   „Kodeks Postępowania chroniący dzieci i młodzież przed wykorzystywaniem – jak to działa w Grupie Hotelowej Orbis i Accor” – Katarzyna Nowak, Communication & CSR Manager Orbis & Accor Eastern Europe

11.30 – 13.00 Panel dyskusyjny „Rola branży turystycznej w przeciwdziałaniu wykorzystywaniu seksualnemu dzieci – szanse i wyzwania”
• Ewa Pawlak-Lewandowska – Dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki
• Dominik Borek – Zastępca Dyrektora Departamentu Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki
• Maria Keller-Hamela, wiceprezeska Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
• Beata Faracik, Prezeska zarządu Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu, Koalicja CSR Watch Polska
• Katarzyna Nowak, Communication & CSR Manager Orbis & Accor Eastern Europe

Prelegenci:

Ewa Pawlak-Lewandowska – Dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki

Ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Łódzkim. Jest także absolwentką studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Personelem w Nowoczesnej Gospodarce oraz Mechanizmów Funkcjonowania Unii Europejskiej (Uniwersytet Łódzki). Aktualnie studiuje na kierunku psychologia w Międzyregionalnej Akademii Zarządzania w Kijowie-Szkole Nauk Psychologicznych im. Karla Gustawa Junga w Łodzi. Rozpoczynała swoją karierę zawodową w branży ubezpieczeń i bankowości. Od 2005 roku zajmuje stanowiska menedżerskie. Od października 2017 roku zatrudniona w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Pasjonuje się rękodziełem i sztukami plastycznymi.

Dominik Borek – Zastępca Dyrektora Departamentu Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki

Doktor nauk prawnych, radca prawny. W swojej praktyce zawodowej brał aktywny udział we wdrożeniu do krajowego porządku prawnego Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2302. Jest autorem wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu prawa turystycznego. Doświadczeniem i refleksjami w obszarze regulacji prawnych oraz legislacji dzieli się na licznych konferencjach naukowych o charakterze ogólnopolskim jak i  międzynarodowym. Od 2013 roku pracownik Ministerstwa Sportu i Turystyki, z ramienia którego prowadził szkolenia dotyczące ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

Maria Keller-Hamela – wiceprezeska Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Psycholożka, absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, pracuje w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę od 1996 r., jest wiceprezeską. Posiada certyfikat PARPA specjalisty ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Jest wykładowczynią na podyplomowych studiach z psychologii sądowej na Uniwersytecie Warszawskim i członkinią kolegium redakcyjnego kwartalnika Dziecko Krzywdzone Teoria, Badania, Praktyka wydawanego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
Katarzyna Nowak – Communication & CSR Manager Orbis & Accor Eastern Europe
Zarządza komunikacją korporacyjną spółki, nadzoruje prace biura prasowego i politykę zrównoważonego rozwoju w największej grupie hotelowej w Europie Wschodniej – w Grupie Hotelowej Orbis, notowanej na GPW.
Ukończyła Szkołę Główną Handlową oraz otrzymała Master en Management Européen HEC w Paryżu. W ramach grupy Accor, wspiera firmową sieć pracowniczą RiiSE w Europie Wschodniej, której celem jest zwiększenie kompetencji przywódczych, zbudowanie większego komfortu pracy oraz wzajemna inspiracja pomiędzy pracownikami. Jest wielbicielką tworzenia atmosfery pracy gdzie każdy jest sobą i gdzie każdy tworzy wartość firmy.
Link odsyłający: https://www.orbis.pl/
Grupa Hotelowa Orbis to ponad 135 hoteli w Polsce i Europie Wschodniej. Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek grupy Accor w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget.
Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor.

Organizator merytoryczny:

Link odsyłający: https://fdds.pl/

Patron honorowy:
Link odsyłający: https://msit.gov.pl/

Partnerzy:

Link odsyłający: http://pihrb.org/

Organizator techniczny:

Link odsyłający: https://practicalevents.pl/

Informacje techniczne:
Czas trwania: 3 h
Termin: 20.10.2019 r. godz. 14:00 – 17:00
Rodzaj wydarzenia: otwarte

Profil uczestnika:
Szkolenie dedykowane pracownikom obiektów hotelowych na różnych stanowiskach zawodowych – hotele, hostele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe itp.

Główne cele warsztatu:
Pozyskanie przez uczestników praktycznej wiedzy i umiejętności:
• techniczne i uporządkowane planowanie zadań w czasie
• znaczenie działań sprzedażowych dla wyniku finansowego hotelu
• znaczenie predyspozycji i umiejętności handlowców w poprawie efektywności sprzedaży usług

Program:
• Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w turystyce
• Obraz sprawców i ofiar – charakterystyka
• Metody działania sprawców
• Co powinno nas zaniepokoić w zachowaniu sprawcy i ofiary?
• Jak reagować w sytuacji podejrzenia wykorzystywania seksualnego dzieci?
• Co może zrobić branża turystyczna w ochronie dzieci?

Trenerzy:

Maria Keller-Hamela – wiceprezeska Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Psycholożka, absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, pracuje w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę od 1996 r., jest wiceprezeską. Posiada certyfikat PARPA specjalisty ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Jest wykładowczynią na podyplomowych studiach z psychologii sądowej na Uniwersytecie Warszawskim i członkinią kolegium redakcyjnego kwartalnika Dziecko Krzywdzone Teoria, Badania, Praktyka wydawanego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
Aneta Grabowska – Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Rolniczego  oraz  Studium Pedagogicznego SGGW w Warszawie. Stypendystka CAH Dronten University of Applied Sciences (Holandia) oraz Summer Management School w Salisbury (Wielka Brytania). Ukończyła studia podyplomowe w zakresie dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz studia socjologiczne trzeciego stopnia na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od 2008 roku zaangażowana w pracę i wolontariat w obszarze przeciwdziałania handlowi ludźmi oraz wszelkim formom współczesnego niewolnictwa. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę zajmuje się wdrażaniem Kodeksu Postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w podróży i turystyce.
Organizator merytoryczny:

Link odsyłający: https://fdds.pl/

Organizator techniczny:

Link odsyłający: https://practicalevents.pl/

Kup bilet

Informacje techniczne:
Czas trwania: 4 h
Termin: 20.10.2019 r. godz. 13:00 – 17:00
Cena: 380 PLN netto/os. lub 467,40 PLN brutto/os.
cena zawiera:
– materiały szkoleniowe,
– certyfikat po ukończeniu warsztatu.

Profil uczestnika:
Oferta szkolenia jest skierowana w szczególności do:
• właścicieli i pracowników biur podróży oferujących imprezy turystyczne,
• agentów ubezpieczeniowych oferujących ubezpieczenia podróżne,
• radców prawnych, adwokatów, aplikantów radcowskich i adwokackich praktykujących bądź interesujących się prawem turystycznym.

Program:

1. Praktyczne omówienie ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych – ze szczególnym naciskiem na prezentację zmian, które weszły w życie 1 lipca 2018 r.:
– zakres regulacji ustawowej,
– wyłączenia,
– podstawowe pojęcia i terminy, w szczególności pojęcie przedsiębiorcy turystycznego, imprezy oraz usługi turystycznej.
2. Umowa o udział w imprezie turystycznej lub o usługę pokrewną:
– prawa i obowiązki stron umowy,
– treść umowy,
– prawo do przeniesienia uprawnień wynikających z umowy na innego podróżnego,
– kwestie zmiany ceny lub innych warunków umowy,
– dopuszczalność odstąpienia od umowy i prawo do rozwiązania umowy.
3. Realizacja umowy o udział w imprezie turystycznej lub o usługę pokrewną oraz odpowiedzialność stron za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy.
4. Zabezpieczenia finansowe organizatorów turystyki i podmiotów trzecich.
5. Wymogi formalne stawiane podmiotom świadczącym usługi w zakresie turystyki.
6. Omówienie polskiego i europejskiego orzecznictwa oraz case studies.

Trener:

Edyta Michalak

Radca prawny specjalizujący się w prawie lotniczym, turystycznym i przewozowym, gospodarczym, administracyjnym, ochrony konkurencji i konsumentów.
Uczestniczyła w pracach legislacyjnych nad zmianami prawa turystycznego.
Zajmuje się kompleksową obsługą prawną przewoźników lotniczych, kolejowych i biur podróży. Doradza w zakresie prawnych aspektów bezpieczeństwa lotniczego, odpowiedzialności operatora statku powietrznego i wypadków lotniczych. Specjalizuje się w sprawach związanych z leasingiem i finansowaniem samolotów, umowach czarterowych i handlingowych. Jest ekspertem w zakresie umów obsługi technicznej statków powietrznych, dostawy części lotniczych, umów przewozu i umów o współpracy miedzy przewoźnikami. Występuje w sprawach sądowych jako pełnomocnik przedsiębiorców lotniczych i turystycznych. Współpracuje z International Airlines Technical Pool (IATP) – międzynarodową organizacją lotniczą tworzącą platformę do współpracy technicznej między liniami lotniczymi.
Jest autorką publikacji z zakresu odpowiedzialności przewoźnika lotniczego. Przez wiele lat była wykładowcą prawa lotniczego na Wydziale Lotnictwa i Obrony Powietrznej Akademii Obrony Narodowej w Rembertowie. Prowadzi szkolenia z prawa turystycznego dla pracowników sektora turystycznego.
Z branżą lotniczą jest związana od przeszło 20 lat. Wiele lat pracowała w PLL LOT S.A. na stanowisku radcy prawnego i dyrektora Biura Prawnego, a wcześniej specjalisty w Pionie Techniki Lotniczej PLL LOT S.A. Dzięki temu posiada rozległą wiedzę praktyczną w zakresie zapewnienia ciągłości i stabilności funkcjonowania przewoźnika lotniczego. W pracy dla PLL LOT S.A., innych przewoźników lotniczych, biur podróży i przewoźników kolejowych zdobyła specjalistyczną wiedzę na temat polskich, europejskich i międzynarodowych regulacji prawnych dotyczących przewozów lotniczych i usług turystycznych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Organizator techniczny warsztatów:

Link odsyłający: https://practicalevents.pl/

Inne terminy szkolenia: https://practicalevents.pl/s/szkolenia/prawo-turystyczne/

Temat Odpowiedzialna Turystyka

Prelegenci:

Magdalena Szymańska – prezes Fundacji Go’n’Act, trenerka edukacji globalnej, edukacji międzykulturowej i edukacji dla pokoju; aktywistka w zakresie praw dziecka i  praw człowieka, podróżniczka (z mężem i córkami odwiedziła kilkadziesiąt krajów na czterech kontynentach). Założycielka i współkoordynatorka projektów z zakresu etycznej turystyki („Podróże a prawa dziecka”, „Zanim pomożesz, czyli o etycznym wolontariacie zagranicznym”); absolwentka Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Alicja Kosińska – kulturoznawczyni, podróżniczka, od 2013 roku działaczka na rzecz odpowiedzialnego wolontariatu zagranicznego, trenerka edukacji wielokulturowej. Koordynuje projekt Zanim Pomożesz (zanimpomozesz.pl) – o etycznym wolontariacie zagranicznym, realizowany przez Fundację Go’n’Act. Absolwentka stosunków międzykulturowych Azji i Afryki, na Uniwersytecie Warszawskim.