– jedno z najważniejszych wydarzeń dedykowanych branży turystycznej w Polsce

Ptak Warsaw Expo przygotowuje już trzecią edycję targów turystycznych World Travel Show – wydarzenia, które szybko dołączyło do grona najważniejszych wydarzeń branży turystycznej w Polsce. W tym roku impreza odbędzie się w dniach 19-21 października 2018. Organizatorzy zapowiadają, że trzecia edycja wydarzenia będzie jeszcze większa i ciekawsza od poprzedniej. Planują przede wszystkim rozwój biznesowej i branżowej strony targów.

Edycja 2017 zanotowała bardzo dobre wyniki frekwencyjne – wydarzenie odwiedziło 45 620 osób. W stosunku do premierowej edycji zwiększyła się również liczba wystawców, a powierzchnia wystawiennicza targów wzrosła aż dwukrotnie – do ponad 92 000 m2. Impreza uzyskała ważne patronaty, w tym: Ministerstwa Sportu i Turystyki, Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. World Travel Show 2017 spełnił również oczekiwania wystawców. Zadowolony z targów jest m.in. kraj partnerski – Meksyk, dla którego udział w targach World Travel Show w charakterze partnera był jednym z filarów europejskiej kampanii promocyjnej tego kraju:
– Kampania okazała się wyjątkowo skuteczna. Przyniosła Meksykowi, na rynku środkowoeuropejskim, aż 41% wzrost zainteresowania jego ofertą turystyczną – mówi Patricia Eversbusch, Dyrektor Mexico Tourism Board.

Jeszcze więcej biznesu

Zadowoleni z wyników biznesowych i frekwencyjnych są również organizatorzy targów. Wciąż mają jednak apetyt na więcej: – Jesteśmy pewni, że październikowa edycja
będzie jeszcze lepsza od ubiegłorocznej, zarówno w wymiarze biznesowym – dla branży, jak i show dla konsumentów. Spodziewamy się ponad 900 wystawców z wszystkich kontynentów, dlatego na tegoroczną edycję World Travel Show zarezerwowaliśmy rekordową powierzchnię targową, ponad 100 000 m2 – mówi Renata Nowel, dyrektor
targów World Travel Show. Ponownie targi zostaną podzielone na trzy salony: Turystyki Krajowej i Zagranicznej, Camper& Caravan oraz Warszawski Salon Jachtowy. Trzonem imprezy ponownie będzie pierwszy z wyżej wymienionych wymienionych salonów, gdzie zaprezentowany zostanie potencjał turystyczny krajów i regionów z całego świata, a także najnowsze rozwiązania dla branży. Salon przeznaczony jest dla przedstawicieli państw, regionów i miast, touroperatorów, a także biur podróży, przewoźników, izb i stowarzyszeń turystycznych, wydawców oraz producentów i dostawców produktów i usług dla branży turystycznej. W ramach rozbudowywania części branżowej wydarzenia, na targach powstanie Strefa Biznesowa, w której odbędzie się szereg konferencji branżowych oraz warsztatów i szkoleń, również dedykowanych branży. W tym zakresie organizatorzy będą współpracować m.in. ze Stowarzyszeniem Branży Eventowej. Oprócz części konferencyjno-szkoleniowej zaplanowano także spotkania B2B w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni sprzyjającej prowadzeniu rozmów biznesowych.

Polskie targi napędzają gospodarkę

Organizatorem imprezy jest Ptak Warsaw Expo – największe centrum targowo-kongresowe w Europie Środkowej, dysponujące w sumie 143 tysiącami metrów kwadratowych wewnętrznej powierzchni wystawienniczej. Potwierdza to Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego z siedzibą w Paryżu, które we właśnie opublikowanym raporcie za rok 2017 podsumowującym kondycję rynku, aktualne trendy oraz pozycje branży targowej w różnych częściach świata sklasyfikowało Ptak Warsaw Expo na pierwszym miejsce w Polsce, pod względem wielkości powierzchni. Na mapie naszego kontynentu samo Centrum Targowo-Kongresowe Ptak Warsaw Expo zaliczane jest do coraz bardziej istotnych graczy. Ptak Warsaw Expo zajmuje 19 miejsce, wyprzedając tak prestiżowe lokalizacje, jak m.in. Londyn, Bruksela czy Stambuł. Pojawienie się Ptak Warsaw Expo zaczyna mieć też coraz mocniejszy wpływ na gospodarkę. Przykładem może być to, co stało się w branży hotelowej. Prestiżowy amerykański magazyn Hotel Management zauważył ostatnio, że pojawienie się targów było mocnym impulsem dla rynku w Europie Środkowej i Wschodniej. W swej publikacji autorzy zauważają, że organizowane w październiku 2017 roku targi wpłynęły na najwyższy wynik wykorzystania miejsc hotelowych w Warszawie. Obłożenie sięgające ponad 80 procent – jak pisze Hotel Management – zawdzięczane jest 160 tysiącom gości podczas Warsaw Moto Show oraz 45 tysiącom, jakie odwiedziły World Travel Show. Na wyobraźnię działa też wskaźnik TRevPAR (pokazujący średni przychód z jednego pokoju hotelowego) – ten wzrósł o niemal dziesięć procent, dochodząc do 146,98 euro (ponad 610 zł). – Targi to niewątpliwie koło zamachowe rozwoju i innowacyjności gospodarki, co doskonale widać w krajach o największej dynamice rozwoju – mówi Tomasz Szypuła, prezes Ptak Warsaw Expo. – Cieszy nas, że Polska oraz Ptak Warsaw Expo stają się ważnym graczem na rynku targowym w regionie.
Dzięki temu możemy wykorzystać szansę na szybszy rozwój rodzimych firm, które w otoczeniu międzynarodowym lepiej będą mogły wypromować się
na świecie i pozyskać nowe rynki zbytu.

III Międzynarodowe Targi Turystyczne World Travel Show odbędą się w dniach 19–21 października 2018 w Ptak Warsaw Expo warszawskim Nadarzynie.