Tak było na II World Travel Show…

Trzydniowa podróż dookoła świata i wielkie spotkanie branży – zakończyły się II Międzynarodowe Targi Turystyczne World Travel Show

Ponad 200 krajów i regionów z całego świata, dwie hale pełne camperów i sprzętu turystycznego, jachty oraz inne jednostki pływające, a także ponad 160 atrakcji na 8 scenach, w tym: spotkania z 58 globtroterami – Wojciechem Cejrowskim, Aleksandrem Dobą, Nelą Małą Reporterką, gośćmi Festiwalu Podróżników National Geographic i podróżnikami zaproszonymi m.in. przez Fly4Free, Kontynenty i Olympusa, niezwykła rozmowa kobiet z krańców świata, czyli spotkanie Martyny Wojciechowskiej z boliwijską Indianką Carmen Rojas na scenie Travel Channel, Festiwal Kultur Azji oraz Gala 7 Nowych Cudów Polski – to wszystko czekało w dniach od 20 do 22 października na odwiedzających II World Travel Show w Ptak Warsaw Expo. Krajem partnerskim tej edycji targów był Meksyk.

II edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych World Travel Show za nami. Impreza, która odbyła się w dniach 20-22 października 2017 roku na terenie Ptak Warsaw Expo w warszawskim Nadarzynie, zgromadziła 45 620 odwiedzających – amatorów podróży, a także członków korpusu dyplomatycznego, samorządowców i przedstawicieli branży. Wydarzenie cieszyło się również ogromnym zainteresowaniem mediów – na targach akredytowało się ponad 300 dziennikarzy z Polski i zagranicy. Partnerem drugiej odsłony World Travel Show był Meksyk, który wybudował na targach swój pawilon narodowy. Kraj reprezentowali Ambasador Meksyku Alejandro Negrín Muñoz oraz CEO of the Mexico Tourism Board – Hector Flores Santana.
Targi podzielone były na trzy salony: Salon Turystyki Krajowej i Zagranicznej, Salon Camper&Caravan i Warszawski Salon Jachtowy. Łącznie udział w targach wzięło ponad 500 wystawców, a wystawa zajęła 4 hale o łącznej powierzchni prawie 100 000 metrów kwadratowych. Ponadto, na terenie zewnętrznym odbył się zlot caravaningowy, w którym uczestniczyło 420 załóg z Polski i zagranicy.
Wystawa była okazją do zapoznania się z ofertą turystyczną ze wszystkich czterech stron świata i spotkań ze znanymi podróżnikami. Twarzami wydarzenia byli: Wojciech Cejrowski, Nela Mała Reporterka i Aleksander Doba. Ale imprezę odwiedziło w sumie 58 podróżników zaproszonych zarówno przez organizatora targów, a także National Geographic Polska, Fly4Free.pl, Kontynenty czy Olympus. Przez wszystkie dni targów trwał Festiwal Podróżników National Geographic Polska, gdzie na dwóch festiwalowych scenach zaprezentowali się m.in.: Bartłomiej Jędrzejak, Mateusz Waligóra, Andrzej Bargiel, Kinga Baranowska, Elżbieta Dzikowska, Michał Cessanis, Olek Hanusz, Krzysztof Starnawski, Krzysztof Walicki, Miłka Raulin). Pojawiła się także ekipa Fly4Free.pl, a wśród nich Kamil Lodziński, Jakub B. Bączek, Ewelina Karpowicz i Flying Locas. Wyjątkową atrakcją niedzieli było spotkanie kobiet z krańca świata Martyny Wojciechowskiej i boliwijskiej zapaśniczki Carmen Rojas – bohaterki pierwszego sezonu programu TVN „Kobieta na krańcu świata”. Spotkanie przyciągnęło tłumy, a poprowadził je Marcin Prokop. Na specjalnie przygotowanym ringu, ubrana w swój specjalny strój, Carmen zaprezentowała pokazową walkę. Rodziny z dziećmi tłumnie przybyły podziwiać pokaz nurkowy Neli Małej Reporterki. W sumie przez trzy dni, na 8 scenach, odbyło się ponad 160 wydarzeń: spotkań, paneli, konferencji, prezentacji i pokazów.
Nagrody i wyróżnienia targowe przyznano: Coral Travel Polska Sp. z o.o. (Grand Prix), Ambasadzie Indonezji, National Tourism Organisation Of Montenegro oraz Samorządowi Województwa Mazowieckiego (nagrody specjalne), Polskiej Izbie Turystyki (wyróżnienie specjalne) oraz Fly4Free i Kujawsko-Pomorskim Konstelacjom Dobrych Miejsc (wyróżnienie).
Atrakcjami Warszawskiego Salonu Jachtowego, oprócz ponad 120 jednostek pływających o łącznej wartości 20 milionów Euro, były: spotkania z żeglarzami i kajakarzami – A. Dobą, W. Kaliskim i G. Rózikiem, salon nurkowy będący miejscem prezentacji szkół nurkowych, turystyki i sprzętu nurkowego, specjalny basen do nurkowania, w którym swoich sił w divingu mógł spróbować każdy chętny, a także wyścigi na SUPach, zawody skimboardowe oraz strefa relaksu – plaża z leżakami oraz DJ-em. Tylko podczas targów sprzedano ponad 10 jednostek, a także rozpoczęto wiele kolejnych transakcji. Nagrody i wyróżnienia Warszawskiego Salonu Jachtowego: Bombram Marine (grand prix), Vetus Sp. z o.o. (nagroda specjalna), A.M.S. Boats (wyróżnienie specjalne) oraz Dalpol Yacht i Yacht Hornet (wyróżnienia).
W Salonie Camper&Caravan zaprezentowali się producenci i dystrybutorzy camperów, przyczep i domków mobilnych. Wystawę uzupełniała strefa Outdoor ze sprzętem turystycznym, sportowym i rekreacyjnym. Targom towarzyszył zlot caravaningowy, w którym udział wzięło 420 załóg z Polski i świata. Dla jego uczestników przygotowano dodatkowe atrakcje, w tym wycieczki turystyczno-krajoznawcze. Podczas targów wystawcy sprzedali około 50 pojazdów. Nagrody i wyróżnienia Camper&Caravan Show: Elcamp (grand prix), Centrum Entuzjastów Caravaningu 2n Everpol (nagroda specjalna) oraz wyróżnienia: Benimar Polska, Cara Fun, Mobitech, Procamp i DMK Budownictwo.
Kolejna edycja targów za rok.

Tak było na I World Travel Show…

Prezentacja oferty turystycznej z całego świata, ponad 70 kamperów oraz atrakcyjne jachty i łodzie z Polski i zagranicy. Wojciechowska, Doba i Kamiński – znani podróżnicy i ich przygody na wyciągnięcie ręki, ciekawe spotkania i panele dyskusyjne – to wszystko czekało na odwiedzających I World Travel Show, 14-16 października, w Ptak Warsaw Expo.

I edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych World Travel Show za nami. Impreza, która odbyła się w dniach 14-16 października 2016 roku na terenie Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie koło Warszawy, zgromadziła aż 31 922 odwiedzających – amatorów podróży, a także wielu przedstawicieli branży turystycznej.

Targi były okazją do zapoznania się z ofertą turystyczną ze wszystkich czterech stron świata i spotkań ze znanymi podróżnikami. Hale Expo odwiedzili m.in. Martyna Wojciechowska, Marek Kamiński oraz Aleksander Doba. Spotkania z nimi cieszyły się wielką popularnością. Tłumy dzieci przybyły też na spotkanie z Nelą Małą Reporterką. Fani turystyki na czterech kółkach mogli na żywo zobaczyć najnowszą ofertę kamperów, a amatorzy żeglarstwa ofertę jachtów. Głównym partnerem merytorycznym targów był miesięcznik National Geographic, który patronował m.in. 6. edycji konkursu na 7 nowych cudów Polski.

W dwóch halach targowych zorganizowano trzy salony tematyczne: Travel, Camper&Caravan oraz Warszawski Salon Jachtowy.

Salon Travel był miejscem prezentacji ponad 30 atrakcyjnych krajów oraz regionów z całego globu. Po raz pierwszy w Polsce okazję do promocji na targach miały Seszele, które były oficjalnym krajem partnerskim wydarzenia. Z tego odległego miejsca przyleciał także zespół muzyczny, który swą gorącą muzyką oraz żywiołowym tańcem wprowadził do podwarszawskiego Nadarzyna egzotyczną atmosferę. Z ogromnym sukcesem zadebiutowała także Argentyna. Dopisały również reprezentacje krajów i regionów bliższych nam geograficznie. Nie zabrakło niemieckiej Saksonii czy Brandenburgii, regionu Peszt z Węgier, Żupanii zagrzebskiej z Chorwacji, Czech czy Białorusi. Zwiedzający salon mogli więc odbyć ekspresową, trzydniową podróż dookoła świata.

Wystawcy raczyli odwiedzających nie tylko obrazami i dźwiękami, ale także smakami. Na stoiskach można było spróbować lokalnych potraw i specjałów, przygotowanych przez profesjonalistów. Największą popularnością cieszyła się kuchnia indonezyjska i wietnamska. Pokazy kulinarne przygotowały także ambasady Peru i Meksyku, a także gość specjalny Teo Vafidis, który zaprezentował kuchnię grecką.

Na stoisku chińskim można było między innymi poznać podstawy kaligrafii i sztuki Państwa Środka, a Kazachstan – gospodarz Expo 2017 – pokazał odwiedzającym targi swoje nowoczesne oblicze. Integralną część targów stanowiła prezentacja obiektów noclegowych, z którymi związane są ciekawe legendy, historie, a przede wszystkim przyjazne duchy – „Wypoczynek w Obiektach Historycznych”.

W salonie Camper&Caravan swoją ofertę zaprezentowali sprzedawcy i producenci kamperów. W halach Ptak Warsaw Expo stanęło ponad 70 samochodów, z czego ponad 50 zostało sprzedanych jeszcze podczas targów. Na przykład firma Elcamp już pierwszego dnia sprzedała dwa samochody. Benimar Polska również cieszył się dużą popularnością. Producent sprzedał prawie wszystkie samochody przewidziane do sprzedaży w roku 2017, jak również bardzo dużo sprzętu campingowego. Oprócz wyżej wymienionych, popularnością cieszyły się też produkty wszystkich pozostałych wystawców, w szczególności firm Eskapader, MTM Campery, oraz Basik. Ta ostatnia, odtwarzając na World Travel Show plażę z palmami, promowała także uroki słonecznej Hiszpanii.

Obok samochodów, w salonie Camper&Caravan zaprezentowano również domki mobilne firmy Lark&Leisure Homes. Podczas targów firma zawarła kontrakty na budowę prawie 200 domków, a jeden z nich został sprzedany od ręki. Całą imprezę dodatkowo uświetnił zlot caravaningowy, w którym wzięło udział 238 załóg z całej Polski.

Premierowa edycja Warszawskiego Salonu Jachtowego zgromadziła 75 wystawców z Polski i zagranicy. W salonie można było podziwiać ponad 50 jednostek żaglowych, luksusowych łodzi motorowych, łodzi sportowych oraz housebotów. Nie zabrakło również producentów elektroniki jachtowej, firm oferujących czartery i szkolenia, sprzęt asekuracyjny i ratowniczy, silniki zaburtowe oraz ekskluzywną odzież żeglarską.

Największym zainteresowaniem cieszyły się stoiska luksusowych jachtów motorowych, w tym Multi Yachts z jednostką Cobrey 28, Skyboat z Windy, Dedimarine z Baylinerem, Power Boats oraz A.M.S. Boats, którzy na targach sprzedali jednostkę. Tegoroczne targi uświetniła uroczysta Gala Jachty, prowadzona przez Mateusza Kusznierewicza, w czasie której redakcja rocznika „Jachty” przyznała nagrody Championy Jachtingu przedstawicielom marek jachtowych za udane premiery w 2016 roku.

Wystawcy chwalą organizację targów, profesjonalną obsługę i świetnie przygotowane obiekty wystawowe. Doceniają również, że wydarzenie przyciągnęło tysiące odwiedzających, co zaowocowało dobrą sprzedażą oraz obiecującymi kontraktami. Wystawcy zadeklarowali chęć udziału w kolejnej edycji World Travel Show.